REDU STRESSUL SI REGASESTETI LINISTEA

REDU STRESSUL SI REGASESTETI LINISTEA

Sunt atat de multe surse de STRESS in jurul nostru! Poate că trăiți într-un oraș aglomerat cu trafic isteric şi ambuteiaje la metrouri si autobuze; poate că sunteţi tensionat pentru a face destui bani; poate ca jonglați cu 3-4 cereri de loc de muncă; poate ca  relaţia cu familia sau in marea familie nu e cum ar trebui.......

Dar nu eşti singur! Aproape toată lumea experimentează stressul la un moment dat. De fapt, 49 la sută dintre noi se confruntă cu un eveniment stresant major pe an. În timp ce o anume cantitate de stress este sănătoasă, stressul excesiv creşte riscul pentru o gama larga de boli inclusiv astm bronşic, obezitate, imunitate coborâtă, atacuri de cord, probleme gastro-intestinale, depresie şi mai ales Anxietate.

Avem totusi si o veste bună: PLACEREA (pe langa multe alte „medicamente”) este un antidot la stress. Într-adevăr, studiile arată că:

·         plăcerea scade hormonii stresului – Cortizolul /

·         coboara tensiunea arterială şi ritmul cardiac,

·         intareste sistemul nostru imunitar şi eliberează substanţe chimice de bun-simt care combat anxietatea si depresia. 

Primul pas este să reconsideram componenta senzuala a organismului, prin implicarea în activităţi care elibereaza simţurile noastre de constrangeri. Încercaţi aceste 8 trucuri pentru a gasi PLACEREA - in fiecare zi.

1. atinge pe cineva. Îmbrăţişează un prieten, sau strânge-ți in brațe partenerul. Studiile arată că ATINGEREA FIZICA elibereaza hormonul iubirii  -  oxitocina, care joacă un rol major în socializare, empatie, încredere.

2. petreceti un oarecare timp cu animale - sau, ia-ți un anmal de casa, un caine sau o pisica. Proprietari de animale de casa sunt mai puțin stressati— cel mai probabil datorită faptului ca au un prieten sa strînga în braţe.

3. faceti un masaj sau o sesiune de saună. Un studiu clinic a constatat că după o sesiune de 15 minute imtr-o sauna uscata traditionalahttp://www.saune-tylo.ro/saune-traditionale/gama-clasic-lemn-conifer-polar.php sau dupa doar un masaj, participanţii au experimentat o reducere semnificativă a cortizolului şi o creştere a funcţiei imunitare. Masaj si/sau Sauna de asemenea, îmbunătăţesc starea de spirit şi înlătură depresiea şi anxietatea.

In plus, SAUNA are si un efect afrodiziac www.saune-tylo.ro

4. sarută sau fă dragoste. Cercetarile sugerează de asemenea că sarutul elibereaza substante chimice care reduc cortizolul. Şi (surpriza, surpriza...), tot aceste studii arată că sexul poate reduce de asemenea cortizolul si presiunea arteriala.

5. gusta ceva bun. Stressul in general descreste acuitatea simtului gustului....si deci – Găseste un aliment sau băutură ce-ți place (favoritul meu personal este ciocolata neagra si fragii). Pune totul intr-un vas si așează-te pe canapea preferata. Ia doar cate o singura inghititura si savureaza textura si gustul la fiecare inghititura. Vei observa cum tensiunea STRESSULUI dispare incetul cu incetul.

6.  Aromaterapia poate de asemenea elimina stressul şi spori in general starea benefica....si asta tot intr-o SAUNA o gasesti. Anumite arome (cum ar fi lavanda, eucalipt) sunt prezentate intotdeauna la reducea tensiuni arteriale şi a nivelului de cortizol .

7. ia o pauză de „clasa fitness cu dans” Cercetările arată că muzica si DANSUL dar – cuplate cu un efort fizic placut, suportabil - calmeaza undele cerebrale şi scade ritmul cardiac artificial ridicat, de stress .

8. râzi sau zâmbește. Râsul reduce efectele fizice ale stressului asupra organismului , şi face sistemul imunitar mai puternic. În plus, angajarea "muschilor zambetului" poate schimba starea de spirit.

Postat in 2016-03-08 de Cezar Gregoriev 0 413

Adauga un comentariuLeave a Reply

You must be logged in to post a comment.
Prev
Next

No products

To be determined Shipping
0,00 lei Total

Finalizare Solicitare